16.11.2010 21:13


Aktuálně: Diskuze ukázala názory studentů a profesorů

Autor: Tereza Hašková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis

Diskuze na téma „Co je to univerzita“ se rozproudila dnes v podvečer v aule Fakulty sociálních studií. Hledat identitu vysokého školství v jednadvacátém století mohli účastníci díky iniciativě skupiny z Facebooku „Role univerzity ve 21. století“.

BRNO – Debaty o postavení univerzity v jednadvacátém století, se zúčastnila asi padesátka zájemců. Diskuze proběhla v aule Fakulty sociálních studií dnes večer. „Univerzita je svoboda bádání, poznání a výzkumu, nositeli této svobody jsou profesor a jeho žáci,“ definoval na závěr roli univerzity profesor Martin Wihoda z Historického ústavu Filozofické fakulty. Dalšími hosty diskuze byli vedoucí Katedry sociální politiky profesor Libor Musil a za představitele studentů Petr Soukeník.

Setkání zahájil profesor Martin Wihoda v řeči, která se zaměřovala na vztah mezi profesorem a studentem v historické perspektivě a kriticky se vyjadřovala k reformním krokům ve školství za posledních dvacet let. „Reformy jako zvyšování vzdělanosti co největšího počtu lidí měly přinést konkurenceschopnost, ovšem namísto toho degradují váhu titulů,“ uvedl Wihoda.

Přestože měl být pro diskuzi vyhraněn čas spíše na konci setkání, spontánní reakce rozproudily diskuzi již po úvodní řeči. Diskuze nepominula témata jako je fungování akreditační komise, masové vysoké školství či financování školství. Dalším tématem byla absence pedagogického vzdělání u vysokoškolských přednášejících. „Osobně jsem zastáncem toho, aby studenti dostávali na přednáškách nejnovější poznatky z oboru a aby tedy vyučovali především vědečtí odborníci, kteří už se s rétorickou stránkou výuky musí sami umět poprat,“ řekl Libor Musil. „Studenti by neměli být tupé želé, mnoho věcí mohou ovlivnit sami,“ řekl Petr Soukeník.

Pilotní díl přednášek o roli vysokého školství v dvacátém prvním století se uskutečnil při příležitosti Mezinárodního dne studentstva.



Klíčová slova: debata, univerzita, FSS,

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.