05.05.2017 14:17


Co je to mrtvý čas a jak si naplánovat týden se dozvěděli studenti na přednášce Ovládni svůj čas

Autor: Adam Košir | Kurz: Stisk | Kategorie: Studentský servis

Zkouškové období se blíží a zástupci Kariérního centra Masarykovy univerzity na přednášce s názvem Ovládni svůj čas vysvětlili účastníkům, jak tento čas roku přežít ve zdraví a určit si jasné priority.

Libor Komárek a Pavla Horáková z Kariérního centra Masarykovy univerzity, Foto: Adam Košir

Brno – Jak zvládnout zkoušky bez ztráty zdravého rozumu a co dělat, když se všechno pokazí. Tato a další témata představili Libor Komárek a Pavla Horáková z Kariérního centra Masarykovy univerzity na čtvrteční přednášce s názvem Ovládni svůj čas. Přednáška je součástí řady setkání, kde se návštěvníci dozvídají vše, co potřebují ke zvládnutí profesního života, od kontaktu se zaměstnavatelem přes zvládání stresu. „Cílem dnešního kurzu je společné zamyšlení nad tím, jak plánovat a jak si stanovit priority. Představíme také takzvaný akční plán, který se vytváří, když nám do programu vstupují neočekávané problémy a musíme ho přeorganizovat,“ vysvětlila přednášející Pavla Horáková.

Celý čtvrteční kurz se skládal ze dvou tematických bloků. Po teoretickém úvodu se v první části zaměřili organizátoři na to, aby si návštěvníci dokázali vytvořit svůj týdenní program tak, aby vše zvládli. Cílem bylo, aby nenastala situace z druhého bloku kurzu, kde Komárek s Horákovou předváděli, jak nejlépe vyřešit, když se v našem plánu něco pokazí nebo vyvstanou nepředvídatelné události.

Organizátoři také kladli důraz na několik faktorů, na které plánující studenti často zapomínají. Prvním z nich je takzvaný mrtvý čas. „Mrtvý čas si musíme vyhradit na každý den. Je to jistota pro případ, že se něco pokazí, taková denní časová rezerva. Ideální je mít denně mrtvý čas zhruba hodinu,“ popsala Horáková. Dále je podle přednášejících třeba, aby studenti ohraničovali ve svém diáři události a úkoly časově z obou stran. „Nestačí si říct, že mi to asi zabere tolik a tolik času. Pak se zdržíte a najednou máte skluz. Je třeba si přesně říct, kolik chceme té konkrétní činnosti obětovat času, ať už jde o setkání s kamarádku v kavárně nebo psaní bakalářské práce,“ dodala Horáková.

Návštěvníci se také dozvěděli o zajímavých způsobech, jak si třídit úkoly. Základem byl klasický to-do list, kam si studenti psali své povinnosti a přiřaovali jim potřebný čas a prioritu. Dále si vyzkoušeli tvorbu myšlenkové mapy, naplánování jejich klasického týdne a zasazování do rozvrhu a v neposlední řadě také určování priorit jednotlivým činnostem podle metody nazývané ABCD. V ní si studenti rozepisují jednotlivé úkoly do různých boxů, které značí naléhavost a důležitost, aby byli poté schopní určit, co je v danou chvíli skutečně potřeba udělat.  

Zatímco Pavla Horáková je zastánkyní papírových diářů a psané podoby poznámek, Libor Komárek dává přednost online aplikacím. „Je poté snazší všechno změnit, když nastanou komplikace. Já, díky třem kliknutím, mám v kalendáři událost přesunutou, ale kolegyně musí hned vytahovat bělítko,“ dodal s úsměvem Komárek.

Celý cyklus přednášek má za cíl připravit studenty na to, aby byli v profesním životě schopní pružně reagovat na nové situace a zvládali stres. Právě na to, jak se vyrovnat se stresovými situacemi ve škole i v práci, se zaměří organizátoři na příštím setkání v budově lékařské fakulty na Komenského náměstí ve středu 24. května v přednášce s názvem Jak zkrotit stres. 

Klíčová slova: Ovládni svůj čas, Kariérní centrum MU, prokrastinace, zkouškové období, time managament

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.