12.05.2012 22:33


Fanoušci digitálních her navštívili konferenci o game studies

Autor: Šimon Barnat | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Druhý ročník konference brněnské organizace MU Game Studies přilákal do Fakulty sociálních studií desítky fanoušků počítačových her. Na programu byly přednášky českých i zahraničních odborníků a tvůrčí dílny.

CONferenci zahájili organizátoři Zdeněk Záhora a Jan Miškov. Foto: Šimon BarnatNěkolik desítek zájemců o tematiku počítačových her včera navštívilo sérii přednášek a dílen s názvem CONference 2.0. Organizátoři z MU Game Studies vybrali jako místo konání audiovizuální centrum a několik počítačových učeben v budově brněnské Fakulty sociálních studií. Konference trvala celý den a vystřídalo se na ní několik desítek posluchačů a třináct přednášejících. Pořadatelé chtěli zejména upozornit na samotný obor game studies a přiblížit ho širší veřejnosti. „Na akademické půdě se na nás dívali jako na exoty a vlastně se tak dívají pořád. Studovat hry je přece fantasmagorie,“ přiblížil ironicky reputaci oboru jeden z organizátorů Zdeněk Záhora.

V dopolední části konference přednášeli studenti, kteří většinou představovali své bakalářské práce z oboru game studies. Návštěvníci si tak rozšířili své znalosti například o typologii počítačových her, dozvěděli se o různých přístupech k vyprávění příběhů pomocí her nebo zjistili rozdíl mezi západní a východní produkcí. „Hry z východu jsou mnohem reálnější a těžší. Dá se říci, že se snaží určitým způsobem vymezit proti západní produkci a zaměřují se na jiný typ hráčů,“ řekl jeden z přednášejících Stanislav Hubáček.  Tvůrčí dílnu na téma interaktivního rozhovoru vedl Jarek Kolář ze studia 2K Czech, mezi jehož tvorbu patří například Mafia nebo Vietcong. Účastníci si zkusili produkci takového rozhovoru za jednu hodinu a příliš neuspěli. „Interaktivní, pětiminutový dialog dělám klidně čtyři hodiny. Ve velkých studiích je třeba dvacet spisovatelů, kteří se věnují jenom jedné hře několik měsíců až roků,“ popsal náročnost vývoje Kolář.

Po obědové pauze začali přednášet zahraniční hosté nebo Martin Bach z Asosiace herního průmyslu. Půlhodinové přednášky se týkaly například možnosti vzdělávání pomocí her nebo současného stavu herní publicistiky. Celý den pořadatelé zakončili panelovou diskuzí. „Konference se mi líbila, o hry se tolik nezajímám, ocitl jsem se tu víceméně náhodou. Všechno to tedy byly nové a přínosné informace,“ popsal své dojmy z konference Tomáš Adámek.

Klíčová slova: game studies, CONference, PC, počítačové hry

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.