12.10.2018 18:08


Fontána u Janáčkova divadla zrůžověla. Organizátorky upozornily na důležitost prevence rakoviny prsu

Autor: Hana Kotoučová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Kampaň Říjen v růžové zahájily organizátorky akcí Rozsvícení fontány na růžovo. Členky neziskové organizace Mamma HELP tak chtěly upozornit na důležitost prevence rakoviny prsu. Akce se konala ve čtvrtek 11. října v Brně u Janáčkova divadla. Organizátorky upozornily na důležitost samovyšetření i pravidelných lékařských prohlídek. Včasné odhalení nádoru je u rakoviny prsu klíčové. 

Před nasvícenou fontánou vystoupily Mažoretky Legato

Brno– Každá dvanáctá až osmá žena onemocní rakovinou prsu. Je to nejčastější nádorové onemocnění u žen. Kampaní Říjen v růžové chtějí ženy z neziskové organizace Mamma HELP upozornit na důležitost prevence. Ve čtvrtek 11. října nasvítily v šest hodin večer fontánu u Janáčkova divadla na růžovou barvu, která je symbolem boje proti rakovině prsu. 

Na význam prevence upozornila také herečka Chantal Poullain, která na akci zazpívala dva šansony. Vystoupil zpěvák Matěj Plíhal a o doprovodný program se postaraly Mažoretky Legato. Zakoupením cupcaků mohli návštěvníci přispět na činnost organizace Mamma HELP. Zájemci si také vyzkoušeli postup při samovyšetření prsou a dozvěděli se další informace ohledně nemoci. „Akce mi pomohla uvědomit si, že prevence je důležitá. Sice je teď bohužel uspěchaná doba a člověk nemá na nic čas, ale slibuji, že na samovyšetření a prevenci si odteď ten čas najdu,“ řekla návštěvnice akce Pavla Kučerová.  

Organizace Mamma HELP již devatenáct let pomáhá zdarma ženám, které si vyslechly diagnózu rakoviny prsu. Kromě poradenství se členky organizace věnují také šíření povědomí o nemoci. „Děláme přednášky a šíříme osvětu na školách, ve firmách i v obchodech. Nechceme, aby si ženy myslely, že se rakovina prsu týká pouze starší populace. Ideálně by se ženy měly samovyšetřovat již od dvaceti let. Přijít na nemoc včas je alfou a omegou úspěchu léčby,“ řekla organizátorka akce a koordinátorka organizace Mamma HELP v Brně Lenka Runtágová. Podle Runtágové toho u mladých žen, které mají bohatou mléčnou žlázu, odhalí většinou více ultrazvukové vyšetření nežli mamograf. 

V říjnu darují některé firmy a obchody výtěžek z prodeje vybraných výrobků organizaci Mamma HELP. Bude mezi nimi například Bellinda či Tesco. Žatecký pivovar, který je známý také pivy pro celiaky, uvařil nealkoholické pivo Mamma Beer. To je pro vysoký obsah vitamínů a živin a pro svou sladkou chuť vhodné pro onkologické pacienty. Jedním z mnoha negativ chemoterapie je totiž změna chuťové senzoriky, kdy pacientům jídlo připadá hořké. 

Do konce listopadu přispívá firma Avon dvě stě korun na mamografická a ultrazvuková vyšetření v rámci akce Ženy ženám. Poukázku si mohou zájemkyně bezplatně objednat na telefonické Lince za zdravá prsa. „Do akce se zapojují hlavně mladé ženy. Slevu využívají více na ultrazvuk,“ řekla úseková laborantka Kliniky radiologie a nukleární medicíny Fakultní nemocnice Brno Monika Sobotková. 

Klíčová slova: rakovina prsu, Mamma HELP, Brno, prevence

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Nový komentář