18.12.2018 21:51


Je tam hodně emocí, se kterými se diváci mohou ztotožnit, říká autorka známé vánoční reklamy na Kofolu

Autor: David Křída | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Patnáct let uplynulo od Vánoc, při kterých v televizi začala běžet jedna z nejznámějších českých reklam o zlatém prasátku. Diváci si ji oblíbili natolik, že i po tolika letech ji pořád společnost Kofola na propagaci svého nápoje používá.

Autor: Kofola / Youtube

Praha – Vedle tradičních pohádek a filmů patří ke každoročnímu televiznímu obsahu pro mnoho diváků také reklama na Kofolu. Na televizních obrazovkách se poprvé objevila už před patnácti lety. Tatínek v ní jde se svou malou dcerou kácet do lesa vánoční stromek, přičemž je vyruší prase, před kterým musejí utíkat. „Je vtipná a k tomu taky sedla svým tónem. Líbí se všem, není nikdo, kdo by ji neměl rád,“ popisuje, v čem vidí značný úspěch zrovna této reklamy její autorka, Barbora Novotná, která dnes vede svou reklamní agenturu Woman.

Vzpomínáte si, jak vás vůbec námět na tuhle reklamu napadl?

Sedla jsem si a vymyslela to. To se nedá říct, jak mě to napadlo. Dostala jsem zadání na vytvoření vánoční reklamy na Kofolu, která měla být o českých Vánocích. A protože Kofola měla vždy slogan Když ji miluješ, není co řešit a byla o tom, že přesto, že Kofola není dokonalá, tak ji člověk miluje. Tak jsem se vlastně zaměřila na téma toho, že se o Vánocích něco pokazí. A hledala jsem, co se může o Vánocích pokazit.

Reklama se už vysílá patnáct let. Považujete ji za svoji nejúspěšnější?

Asi určitě. Všichni ji mají rádi a všichni se těší na Vánoce i kvůli této reklamě. Takže určitě. Vzbuzuje největší emoce.

Co tato reklama má, co ostatní nemají? Co jí dělá i po letech pořád tak úspěšnou?

Myslím si, že se trefila do lidí. Jednak je to vtipné a k tomu taky sedla svým tónem. Líbí se všem, není nikdo, kdo by ji neměl rád.

Funguje reklama po těch letech pořád jako reklama? Neberou ji dnes diváci spíš už jako součást Vánoc v televizi?

Naopak. Ze začátku všichni nevěděli, že je to reklama na Kofolu. Myslím, že první rok si to tehdy lidé docela často pletli s reklamou na Oscara. Dneska ale už všichni stoprocentně vědí, na co je to reklama. Takže si myslím, že to funguje. Zároveň tam vždy dodělávají propagaci jiné příchutě Kofoly. Funguje to podle mě skvěle.

Kdyby vznikala podobná vánoční reklama dnes, natočila byste ji jinak? V čem by se lišila?

Asi bych jinou nevymýšlela. Pocitově bych to udělala úplně stejně. Funguje to jako návrat ke klasickým Vánocům bez nějakého shonu. Je tam hodně emocí, s kterými se diváci mohou ztotožnit. Třeba je tam zastoupená spravedlnost, kdy postavy kradou a vymstí se jim to.

Klíčová slova: kofola, reklama, marketing, rozhovor

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.