22.03.2014 15:09
Masarykovy debaty startují další sezónu
Autor: Vašina Martin | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Studentský servis
Masarykovy debaty jsou jedním z těch projektů, které jsou již zavedeným pojmem mezi brněnskými studenty. Jedná se o cyklus veřejně přístupných debat na různá společenská témata s přizvanými řečníky. V úterý se koná první debata v roce 2014, a to na téma ,,EU by měla aktivně usilovat o budování společné evropské identity". Jaké to je organizovat Masarykovy debaty a kam spěje budoucnost projektu nám řekla jedna z organizátorek, Gaby Khazalová.
Jste součástí organizačního týmu Masarykových debat. Jaké jsou motivace a cíle tohoto projektu?
Na počátku Masarykových debat stála myšlenka, že v Česku chybí kvalitní veřejná diskuze. Debaty, které vídáme v médiích jsou plné demagogie a nemají úroveň, jakou by si zasloužily. To vedlo k vytvoření projektu Masarykových debat, ve kterém se snažíme právě tuto chybějící kvalitu nabídnout. Jeho cílem je především zlepšení kulturního povědomí české veřejnosti a zvýšení zájmu o dění kolem nás.
Jak se člověk vůbec dostane k organizaci takového projektu?
Mně osobně velmi pomohlo podnětné prostředí Fakulty sociálních studií, kde je podobných studentských aktivit nespočet. Jsem členkou debatního klubu, který je na činnost Masarykových debat úzce napojen. Přímo do týmu Debat jsem se dostala přes kamaráda.
Jak časově náročné je podílet se na organizaci Masarykových debat?
Nejde ani tak o nějaké delší časové úseky. S organizačním týmem se pravidelně jednou týdně scházíme a řešíme všechny organizační záležitosti, což není taková časová zátěž. Organizace debaty je spíše stresující v tom, že musíte být neustále připraveni reagovat na maily a být flexibilní.
Masarykovy debaty byly v minulém roce rozšířeny i do dalších měst. S jakým úspěchem se v těchto městech projekt setkal?
Rozšíření projektu za hranice Brna bylo pro nás tak trochu krokem do neznáma. Brno je přeci jenom studentské město a studenti jsou hlavním publikem a účastníky Debat. Zároveň už jsou Debaty v Brně známé a mají své stálé publikum. V ostatních městech, například v Hradci Králové nebo v Ostravě, Masarykovy debaty skoro nikdo neznal, tudíž jsme měli daleko větší problém s propagací. Také to ve výsledku dopadlo tak, že na debatu přišlo méně lidí než v Brně. Na druhou stranu byla debata obohacena o nový prvek, protože publikum tvořila široká veřejnost, na rozdíl převážně od studentského publika v Brně.
Mnoho řečníků na Masarykových debatách bylo z řad politiků. Jak těžké je s nimi navázat kontakt? Chtějí přijet sami nebo je k tomu musíte takříkajíc „dokopat“ ?
Kontakt s politiky bývá občas složitější, ale obecně mohu říct, že většina jezdí na Debaty ráda. Někdy se stane, že mají problém s určitým tématem, protože ačkoliv by třeba chtěli, nemohou se k němu příliš radikálně vyjadřovat, vzhledem ke svému současnému postavení v politice. Většina z nich ale pozvání uvítá, je to pro ně skvělá možnost se zviditelnit
Jak vypadá plánování Masarykovy debaty?
Máme tým zhruba patnáct lidí, každý z nich má na starosti určitou část organizace, jako je PR, kontakt s řečníky apod. Co se témat týče, vždy se snažíme být co nejaktuálnější. Občas to ale bývá problém, protože plánování jedné debaty trvá zhruba měsíc a některá témata „vyšumí“ po týdnu. Soustředíme se tak spíše o nadčasovější témata, která ale zároveň mají souvislost s aktuálním děním. Na poradě se pak diskutuje, zdali se na dané téma vůbec debata dá udělat, jestli jsou dostatečně zastoupené oba názorové póly, jestli najdeme řečníky atd.
Jak vypadá budoucnost projektu Masarykových debat?
Rozhodně chceme zachovat formát a soustředit se na brněnské debaty. Přáli bychom si však, aby debat bylo víc. Momentálně bývají tři za semestr, ale na plánování většího počtu nám chybí lidé. Krom Brna se snažíme projekt rozšířit i do Prahy. Naším ideálem je mezinárodní projekt debat Intelligence Squared, které mají mnohem větší dosah a díky tomu i šanci ovlivňovat veřejné mínění. To je ale ještě vzdálená budoucnost.
Klíčová slova: Masarykovy debaty, debatování, organizace
Fotogalerie



Hodnocení příspěvku
1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)
Vkladání nových komentářů skončilo.
AUTOR
Vašina Martin
Zobrazeno 2491×
Hodnocení 3.2 z 5
NEJČTENĚJŠÍ

Podomní prodej v USA aneb netradiční letní brigáda pro studenty
Kristina Křivková
Zobrazeno 7112×
17. 10. 2018 16:05

Fotoreportáž: Divadelníci z JAMU uspořádali pro prváky průvod Brnem
Eliška Podzemná
Zobrazeno 5226×
27. 09. 2018 20:20
Měl jsem sbírku bot a nutně jsem potřeboval peníze, směje se podnikatel a vzpěrač Petr Mareček
Jan Mazáč
Zobrazeno 2914×
29. 09. 2018 10:03
NEJNOVĚJŠÍ
Brněnské VUT slaví 120 let. Rektor Štěpánek k té příležitosti odhalil reliéf Antonína Rezka
15. 01. 2019 23:59
Aktualita: Lékárníci otevřou i o svátcích
18. 12. 2018 23:28
Je tam hodně emocí, se kterými se diváci mohou ztotožnit, říká autorka známé vánoční reklamy na Kofolu
18. 12. 2018 21:51
Co si přeje Ježíšek? V soutěži zvítězila satira na adresu moderátora TV Barrandov Soukupa
18. 12. 2018 15:13
Na nerozoznanie od posledného súdu. V Berlíne o vstupe do raja po trojhodinovom čakaní rozhodujú esbéeskári
17. 12. 2018 12:41