12.05.2019 17:41


Mnoho lidí si zakládá sociální sítě jen za vidinou vydělávání peněz, říká Lucie z A Cup of Style

Autor: Martina Homoláková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Trend blogování se za posledních pár let rozšířil v zahraničí i České republice. Lucie Ehrenbergerová se svou sestrou Nicole vytvořily populární blog A Cup of Style už před deseti lety, později začaly také natáčet videa na Youtube kanál a přispívat obsahem na své profily na Instagramu.

Lucie bloguje se svou sestrou už od roku 2009. Autor: Lucie Ehrenbergerová

Na internetu se za posledních několik let rozmohl trend blogů a sociálních sítí, který přerostl v marketingový nástroj pro firmy i samotné influencery. Lucie se svou sestrou píší o módě, cestování a každodenních zážitcích na blogu A Cup of Style už od roku 2009. K blogu postupem času přidaly také Instagram a Youtube, na kterých je sleduje více než dvě stě tisíc lidí. Lucie poskytla rozhovor redakci Stisku.

 

Co je podle vás hlavním důvodem, díky kterému jste v podvědomí lidí tak dlouhou dobu a stále oblíbené?

Podle mě je hlavní důvod, proč nás lidé stále sledují, to, co děláme a jaké jsme. Děláme stejné věci jako obyčejné holky, takže se s námi mohou lehce ztotožnit.

V dnešní době už máte Instagram, Youtube kanál, stránku na Facebooku i blog. Čím jste začaly?

Blogem, současný A Cup of Style jsme spustily v roce 2009, ale ještě před ním jsme asi od roku 2004 psaly různé deníčky. Nejprve jsme fungovaly každá zvlášť a já pak přesvědčila Nikču, že je dobrý nápad, abychom blogovaly spolu. Přišlo mi to zábavné a originální, takže zpětně to hodnotím jako skvělý krok.

Myslíte, že je jednodušší, když jste dvě? Nebo je těžké se shodnout?

Tím, že jsme sestry, tak je to určitě jednodušší. Můžeme si navzájem pomoct, vyfotit se a podobně. Ale myslím, že kdybychom byly jen kamarádky, určitě by nastaly situace, kdy by to bylo spíš na škodu a mohly bychom se pohádat.

A vy jste se kvůli sociálním sítím nikdy nepohádaly?

Na začátku občas jo, hlavně kvůli pravidelnosti toho, jak často budeme publikovat. Já jsem chtěla, abychom příspěvky sdílely ideálně každý den, ale Nikča chtěla jednou týdně. Postupně jsme hledaly kompromisy a myslím, že teď už to máme nastavené skvěle.

Kdy jste začaly s reklamou a na které platformě?

První spolupráce byly se zahraničními e-shopy, které nám nabízely hlavně kosmetické produkty jako laky na nehty, řasenky, rtěnky a poté také oblečení. Nabízeli také, že nám pošlou něco zadarmo výměnou za to, že se o produktech zmíníme. Poslední tři roky produkty zahrnujeme do příspěvků na sociálních sítích.

Jakou nejabsurdnější nabídku na spolupráci jste kdy dostaly?

Určitě to jsou ty, které se vůbec nehodí k našemu obsahu. Takže třeba od značek nezdravých potravin, sexshopy a tak. Spíš jsou občas směšné podmínky jednotlivých firem, kdy nám chtějí poslat třeba dva krémy a odličovač, za které chtějí tři články na blogu a jednu fotku na Instagramu. K tomu mají třeba ještě přehnané nároky s tím, že budou schvalovat, co napíšeme a tak.

Jaká je vaše nejoblíbenější spolupráce?

Pro nás jsou to určitě dlouhodobé spolupráce, takže aktuálně třeba Yves Rocher, což je značka, ke které máme blízko a jejich produkty používáme už dlouho. Nebo Roxy a Martinus. K Roxy vzhlížíme už od mala a Martinus máme moc rády, jelikož hodně čteme.

Podle čeho si spolupráce vybíráte?

Na základě toho, jestli je to vůbec produkt, který bychom rády používaly a chtěly ho propagovat. I když tato kritéria daná věc splňuje, ještě to neznamená, že se hodí do našeho obsahu. Kdyby nám přišla nabídka například na zubní kartáčky, tak je sice můžeme používat každý den a jsou kvalitní, ale nechceme o nich dělat obsah. Snažíme se dosáhnout toho, aby se všechno dalo přirozeně zakomponovat na naše sociální sítě. Posledním kritériem je, aby spolupráce měla přínos i pro naše fanoušky, například možnost soutěže nebo slevového kódu.

Kolik firem vás týdně osloví s nabídkou na spolupráci?

Je to různé, ale většinou je to kolem pěti týdně.

Velkým tématem je aktuálně označování reklamy na sociálních sítích. Jak se k tomu stavíte vy?

Hodně nad tím přemýšlíme a je nám sympatické, že by se reklama měla označovat. Zároveň si myslíme, že je to správně i z legislativního hlediska, i když třeba v České republice to na rozdíl od zahraničí ještě není dáno zákonem. Je fajn, že na označování spolupráce existují už i nástroje na sociálních sítích a tahle férovost ke sledovatelům určitě přispívá k vyšší důvěryhodnosti. Rozčiluje nás, když někdo reklamu nepřizná a občas hraje na to, že si produkt koupil. Kazí tím totiž trh a svoji reputaci, ale taky reputaci blogerů obecně.

Jak vás napadlo založit si vlastní e-shop?

Vždycky jsme chtěly mít nějaké vlastní produkty. První bylo tričko, které vzniklo k oslavě čtyř let našeho blogování, ale to šlo pouze přes nákupní formulář. Pak jsme vydávaly vlastní knížku, což nás utvrdilo v tom, že je o věci, které děláme, zájem. Zkusily jsme tedy navrhnout malou kolekci oblečení, navíc jsme v té době také začínaly s workshopy o focení a sociálních sítích, takže jsme potřebovaly platformu pro prodávání lístků. Aktuálně je náš e-shop jedna z věcí, která nás na tom, co děláme, baví nejvíce. Učíme se díky němu i spoustu nových věcí – jak funguje výroba a prodej produktů, ale i e-shopy samotné.

Jaký máte názor na to, kam směřuje česká scéna na sociálních sítích?

Já si myslím, že je to hodně individuální a je spousta influencerů, kteří to nedělají úplně dlouho a nepřemýšlejí nad tím tak, aby to mohli dělat i za pět let. Využívají všech možností, které mají teď, ale zapomínají na budování komunity a vztahu s ní, což je například pro nás je ta nejdůležitější věc. Lidé se spíš ženou za tím, aby měli hodně lajků, hezký feed a upravené fotky, ale myšlenka nebo větší smysl se trochu ztrácí. Také jsou stále více populární mladší lidé, takže se cílová skupina sociálních sítí zároveň s tímto trendem snižuje. Nicméně je těžké odhadnout, kam se všechno bude ubírat.

Vnímáte nějaký rozdíl oproti tomu, jak to vypadalo, když jste začínaly?

Určitě jo, předtím jsme patřily do komunity lidí, které blogování opravdu bavilo a měli o čem psát. V dnešní době si hodně lidí zakládá sociální sítě jen za vidinou výdělku, což nepovažujeme za nejlepší strategii do začátku. My jsme blogovaly asi deset let, než jsme si tím mohly začít vydělávat. Když jsme začínaly, bylo to scéna taková upřímnější, obsahu bylo méně a dalo se lépe orientovat.

Co plánujete do budoucna?

Přemýšlíme nad tím tak, abychom všechno tohle dělaly natolik zodpovědně, aby nám to vydrželo třeba i nadosmrti. K tomu patří zdokonalování obsahu, rády bychom také rozšířily náš e-shop a celkově přemýšlíme nad A Cup of Style už spíše jako nad značkou. V budoucnu bychom chtěly rozjet i vlastní podcasty, které se stávají čím dál populárnějšími.

Klíčová slova: Lucie Ehrenbergerová, A Cup of Style, blog, blogování, influencer

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.