14.11.2010 15:38


Mobilní operátoři vytahují před Vánocemi esa z rukávu

Autor: Žaneta Ondroušková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Kdo by neznal vtipy o muži, kterého nosí na tričku samotný Superman. Řeč je o Chucku Norrisovi, jehož si T-Mobile vybral jako své předvánoční lákadlo a tvrdě tak zaútočil proti kampaním ostatních mobilních operátorů v tuzemsku.

Praha – Na začátku listopadu jsou už tradičně obchodní výlohy plné vánočních dárků, bonusů a slev, které lákají zákazníky všeho druhu. Nejinak tomu je i u mobilních operátorů. Tři největší tuzemské společnosti však na spotřebitele zaútočily z mnohem větších výloh, především z televizí a stránek tisku. T-Mobile a Vodafone vsadily na vtip, zatímco O2 se zatím drží zpátky.

Kampaň T-Mobile najdete všude. V televizi, v tisku, kolem dálnice. Foto: Žaneta OndrouškováNáplní reklam na produkty Vodafone je série skečů o vánočních stromečcích, které nadabovali herci Pavel Liška a Jiří Macháček. V televizi se odvysílaly zatím čtyři vánoční spoty upozorňující na dárek pro každého. „Každý vlastník české SIM karty může o letošních Vánocích ze svého čísla odeslat zdarma pět set textových i multimediálních zpráv, a to do všech sítí ze serveru Vodafone park,“ uvedl tiskový mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

Společnost má tak připravených celkem sedm miliard zpráv, které může zdarma zaslat jakýkoliv vlastník SIM karty v České republice. „Navazujeme tím na loňskou úspěšnou kampaň, díky níž se počet multimediálních zpráv v naší síti meziročně zdvojnásobil,“ řekl marketingový manažer Vodafonu Pavel Kuhn.

Další reklamní strategií v této společnosti je zvýhodnění chytrých telefonů s dotykovým displejem. „Chceme docílit toho, že si chytrý mobil bude moci pořídit opravdu každý,“ řekl Miroslav Čepický.

Předvánočním lákadlům u T-Mobilu kraluje Chuck Norris, který se coby americký akční hrdina dostává do české domácnosti a místní ho tu konfrontují s tím, co všechno výrobky a služby T-Mobile dokážou. O tuto reklamní kampaň se postaral nový ředitel marketingové komunikace Martin Jaroš, který dříve pracoval například pro konkurenční Vodafone, a jeho vtipný rukopis znají diváci z oblíbené kampaně s Petrem Čtvrtníčkem.

Největším marketingovým tahounem jsou bezesporu dárky, které zákazníci T-Mobilu dostanou za aktivaci nových služeb. „Rádi bychom letos ocenili ty, kteří si naši společnost vyberou nebo vybrali za svého partnera v oblasti telekomunikací,“ uvedl marketingový ředitel T-Mobilu Petr Dvořák. Na nové i stávající zákazníky čekají fotorámečky, netbooky nebo satelitní televize. A hlavní slogan? Jestliže Chuck Norris nikomu nic nedaruje, u T-Mobilu je tomu přesně naopak.

To telekomunikační společnost Telefónica O2 vsadila na chytré telefony, neboli smartphony. „Do nabídky chytrých telefonů jsme zařadili produkty Nokia, při jejichž pořízení získá klient na jeden měsíc internet v mobilu zdarma,“ objasnil tiskový mluvčí O2 Martin Žabka. Mimoto můžou zákazníci čerpat i další slevy v oblasti datových služeb, zvýhodnění jsou například studenti s platnou ISIC kartou.

Co se týče hlasových služeb, mají v O2 připraveny slevy na tarify O2 NEON a O2 Podnikání. Všichni zákazníci Nabídka O2 je široká, nicméně postrádá vtip reklamních spotů dalších dvou mobilních operátorů. Foto: Žaneta Ondrouškovámohou také volat neomezeně za patnáct korun, pokud si aktivují službu Pokec nadlouho.

Vypadá to tedy, že mobilní operátoři se slevami a reklamními taháky vůbec nešetří. Ne všem se ale čas a peníze vložené do předvánočních lákadel vrátí. Minulý rok pozitivní výsledky zaznamenala například společnost Vodafone. „Díky úspěšné vánoční kampani vzrostl počet zákazníků Vodafonu, kteří zasílají či přijímají obrázkové zprávy, trojnásobně na téměř šest set tisíc,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Miroslav Čepický.

Letošní snahu operátorů zhodnotí opět sami zákazníci. „Za bezkonkurenčně nejlepší považuji reklamy s Chuckem Norrisem. A to prosím nejsem zákazník T-Mobilu, zdá se mi totiž pořád poměrně dost drahý. Ale s investicí do Chucka si myslím udělali dobře,“ komentoval situaci dlouholetý zákazník Vodafonu Petr Novotný.

Klíčová slova: mobilní operátoři, Vodafone, T-Mobile, O2, Chuck Norris, Vánoce

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.