05.03.2019 23:42


Náhradní linka x27 výhodou, nebo nevýhodou? Obyvatelé brněnských Vinohrad se nemůžou shodnout

Autor: Denisa Mazourková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Město Brno uzavřelo Zábradovický most 22. října 2018, a zrodil se tak pojem „komplikace desetiletí“. Rekonstrukci si vyžádal špatný technický stav mostu, ale také havarijní stavy kanalizací, vodovodu a trolejového vedení. Opravy by měly skončit na konci roku 2019. Do té doby obyvatelům Vinohrad slouží nová linka x27, která je pro někoho příjemnou změnou, pro jiné však nikoliv.

Linka x27 je pro některé příjemnou změnou, pro jiné však nikoliv. Foto: Denisa Mazourková

Brno – Daniel Orgonik je jedním z mnoha obyvatel Vinohrad, kterým nasazení linky x27 usnadnilo cestu do středu města. „Spoj mi rozhodně usnadnil cestu do práce. Dříve jsem jezdíval trolejbusem na Starou osadu a následně tramvají na hlavní nádraží. Často se však stávalo, že mi tramvaj ujela přímo před nosem a následovalo čekání až deset minut. Cesta je teď mnohem plynulejší a jízda je o pár minut rychlejší,“ řekl Daniel Orgonik. V tomto spoji si našlo zalíbení i mnoho dalších lidí.

Někteří obyvatelé Vinohrad zaslali dopravnímu podniku města Brna žádost o zachování linky. „Chápeme, že dopravní opatření spojená s výlukou v ulici Zábrdovické s sebou přinesla pro část cestujících i pozitiva. Nicméně musíme vnímat i dopady na další početné skupiny cestujících, kterým výluková opatření dopravu citelně komplikují,“ objasnil Michal Hlaváček z odboru přípravy provozu Dopravního podniku města Brna.

Podstatné je, že o zachování dosavadní linky usiluje značná část obyvatel Vinohrad, nikoli však všichni. Ti, kteří jsou proti, zdůrazňují, že linka není okružní. Autobus vyjíždí ze zastávky Bzenecká a následně postupuje po trase Pálavské náměstí - Čejkovická - Dělnický dům - Stará osada. To znamená značné komplikace pro obyvatele z části Vinohrad v blízkosti zastávek Prušánecká a Vlčnovská. Jsou v podstatě odříznutí. „Bydlím na ulici Vlčnovská, takže pro mě spoj x27 není, jelikož nemá dostupnost na celé Vinohrady. Mám malé dítě, se kterým jdeme pěšky na zastávku Pálavské náměstí i třicet minut,“ vysvětlila Kateřina Šrámková.

Obyvatelé se shodují na jednom – záměr cílit spoj směrem na Dělnický dům, a od něj do centra, je dobrá myšlenka, problémem je ale odříznutí části sídliště. Cestující si tedy přejí zachování linky, ale zároveň ji chtějí rozšířit na okružní.

Obyvatelé jsou také spokojeni s výběrem trasy k novému přestupního uzlu, kterým je teď právě Dělnický dům. „Jde o skvělou dopravu k využití volného času, zejména ke sportovním aktivitám. Příkladem je, že mnoho lidí z Vinohrad hrávalo a hraje házenou v Juliánově, kam se nyní dostanou naprosto bez problému,“ řekl Petr Čert. Okolí Dělnického mostu je vhodné pro různé sportovní aktivity. „Podle mě trasa linky dobře vymyšlená a bylo by skvělé ji zachovat. Velkým bonusem je pro mě přímé spojení k parkourovému hřišti na ulici Viniční,“ uvedl Daniel Orgonik.

Dopravní podnik však veškeré debaty uzavírá svou reakcí na podanou žádost o zachování spoje. „Provoz linky x27 je skutečně určen pouze na dobu výluky a prioritním úkolem této linky je zajištění vazby mezi sídlištěm Vinohrady a přestupním uzlem Dělnický dům, jehož význam se po ukončení výluky výrazně sníží,“ dodal Michal Hlaváček.

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.