07.12.2010 18:51


Nastávají svátky konzumu(?)

Autor: Ondřej Topinka | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Blíží se Štědrý den a s ním každoroční radost, dárky a cukroví, ale i stres, nervy a povinné návštěvy nerudných příbuzných. Opravdu se krása Vánoc již definitivně vytratila?

Prosinec již slavnostně započal a spousta z nás si začíná uvědomovat fakt, že Vánoce se kvapem blíží. V dnešní době je potřeba všechno řešit a nejlépe rovnou i vyřešit dlouho předtím, než je problém vůbec aktuální. Obchodní hyperřetězce tuto svízelnou situaci vyřešily po svém. Výsledkem jsou reklamní masáže, které zahrnují vánoční mašle a cukroví, a to celé nejpozději od října. Co je důsledkem těchto propracovaných akcí? Lidé buď skupují Mikuláše a dárky pod stromeček v době, kdy je čas na pořizování školních sešitů, nebo jsou reklamní kampaní natolik znechuceni, že slovo Vánoce pro ně automaticky znamená komerci.

Vánoce ale ze své podstaty mají být svátky klidu, míru a rodinné pohody. Ano, nejsem naivní, abych tohle všechno v dnešní době očekával, přesto si však myslím, že by nebylo na škodu občas zpomalit a takzvaně žít okamžikem. Nejde o to, že vás zítra může srazit hypotetický nákladní automobil, a tak vás už žádné dárky nebudou muset zajímat, jde o to, že každý den stojí za to si užít. Zní to strašně pateticky, ale opravdu si myslíte, že je správné nechat si zaplevelit hlavu myšlenkami na něco, co bude až za X měsíců? Je správné žít pořád v očekávání nového reklamního letáku a netěšit se z přítomnosti?

Odpovědět na tyto otázky si musí každý sám, já za sebe říkám, že v létě radši půjdu do bazénu, než abych kupoval sáně v akční nabídce. A akce z letáků si hodlám užívat, až skutečně nastanou.

Klíčová slova: Vánoce, shon, reklamní masáž

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.