11.04.2019 23:31


Pracovní nabídky, přednášky i konzultace. Brněnské výstaviště hostilo Profesia days

Autor: Kristýna Sklenářová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Celodenní kariérní festival Profesia days měli zájemci možnost navštívit ve čtvrtek poprvé na výstavišti v Brně. Své nabídky zaměstnání prezentovalo velké množství firem i organizací v rozličných zaměření. Dále organizátoři připravili i nabitý program v podobě přednášek a poradenských center.

Vystavovatelé na Profesia Days | Foto: Kristýna Sklenářová

Brno – K branám brněnského výstaviště ve čtvrtek zamířily stovky zájemců o zaměstnání i samotní zaměstnavatelé. Návštěvníky uvítal rozsáhlý areál vyplněný více než čtyřiceti stánky vystavujících firem. Přestože šlo o nepřímé pracovní pohovory, v areálu vládla pohodová atmosféra. Šum debatujících stánkařů a jejich zájemců přerušovaly přednášky úspěšných podnikatelů, hovořících o svých kariérách a možnostech. Pro ty, co si nebyli úplně jistí, jak při hledání práce uspět, byl připraven pomocný program.

Veletrh probíhal celý den. „Můžou existovat nejmodernější technologie, může se komunikovat přes nejrůznější messengery, ale já věřím, že nic nenahradí, když se setkáte s lidmi osobně,“ pospala vizi veletrhu při ranním zahájení regionální ředitelka společnosti Profesia Radka Košíčková.

Hned poté za vřelého uvítání dvou moderátorů vystoupil na pódium první přednášející, Petr Procházka, zakladatel firmy Skinners, se svým vystoupením s názvem Startupy nejsou jen IT. Protože jemu samému vyšlo podnikání s poměrně nevšedním nápadem – ponožkoboty – představil posluchačům možnosti, jak s milionovým nápadem přijít a jak jej správně využít. „To, že devět z deseti startupů skončí, má svoje důvody. Nejčastější chyba, kterou začínající firmy dělají je že, dají spoustu peněz i času do něčeho, o co ve výsledku nikdo nestojí. Je důležité položit si otázky – jak co dělám, proč to dělám a pro koho. A od toho se odpíchnout,“ radil Procházka. Popsal svůj postup při budování kariéry a poskytl rady těm, kteří by rádi s podnikáním začali.

Po něm vystoupil mimo jiné v rozhovoru s moderátory profesionální skateboardista Maxim Habanec. Odpoledne pak dostali prostor i zakladatel herního studia Marek Rabas, umělec Tomáš Břínek alias TMBK a mnoho dalších. Přestože některé přednášky lákaly více než jiné, kolem stánků vystavovatelů byly nekonečné hloučky lidí pořád. Uchazeči si mohli vybírat z široké škály firem z různých oborů – z oblasti potravinářství, služeb či lékařství. Své místo měl na veletrhu i stánek Policie České Republiky, kde si nejeden zvídavý návštěvník vyzkoušel sednout na policejní motorku.

Přestože byla nabídka široká, ne všechny návštěvníky uspokojila. „Hlavní lákadlo pro nás byl rozhovor s TMBK,“ řekl návštěvník veletrhu, student Ondřej Nečas s doprovodem. „Přišli jsme se podívat i na vystavovatele, ale jsme celkem zklamaní. V našem oboru tady moc firem není. Ale přednášky jsou vážně dobré,“ doplnil. Na některých stáncích mohli uchazeči rovnou zanechat svůj životopis.

Součástí programové nabídky byla i testovací centra, která byla pod náporem zájemců neustále vytížená. Návštěvníci v nich měli možnost zjistit hranice svých jazykových znalostí nebo se otestovat pomocí psychodiagnostiky a zjistit, na jaký druh zaměstnání se hodí. Pokud někdo potřeboval osobnější přístup, byli k tomuto účelu přítomní i koučové pro individuální konzultace.

K tomu, aby zájemci našli práci snáze, dopomáhal i program ze sekce Master Class. V jejich programovém bloku zaznívaly rady, jak se připravit na pohovor, obléknout se, nebo správně zvládnout neverbální komunikaci. „K prvnímu kontaktu patří podání ruky,“ vysvětlila Jarmila Skopalová. Na její pokyn pak posluchači vstávali a podávali ruku sousedovi. „To je těch patnáct vteřin, ve kterých se rozhodnu, jestli někoho mám nebo nemám ráda,“ pokračovala. Zájemci měli možnost nechat si na veletrhu zkontrolovat své životopisy odborníky, nechat si poradit při jeho tvorbě nebo třeba si na něj jen pořídit profesionální fotografii.

Kdo chtěl na chvíli uniknout hlasitému šumu programu i stánků, pro zábavu byla k dispozici virtuální realita nebo počítače k online hrám. „Třeba někdo přijde na veletrh a zjistí, že si chce vlastně vydělávat e-sportem,“ pokrčil rameny jeden z kolemjdoucích pracovníků, který měl počítačovou zónu na starosti.

Profesia Days, jinak nazvaný i Festival příležitostí, se koná každoročně v České republice i na Slovensku. Zaštituje ji společnost Profesia, která vlastní internetový portál pro uchazeče o práci i pro zaměstnavatele.

Klíčová slova: Profesia days, výstaviště, veletrh, práce

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.