21.10.2019 17:50

Recenze: Angelina Jolie v roli Zloby září. Zbytek filmu se veze na vlně úspěšnějšího prvního dílu

Autor: Kateřina Neumannová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Kultura

Je tomu už pět let, co mohli diváci zhlédnout fantasy film Zloba: Královna černé magie. Konec nenaznačoval, že se fanoušci budou moci těšit na pokračování, ale uplynulo pět let a režisér Joachim Rønning představil světu druhý díl Zloba: Královna všeho zlého. Hlavní (anti)hrdinku, stejně jako v předchozím dílu, ztvárnila  Angelina Jolie, která svou roli zahrála skvěle. Samotný děj je ale neuspokojivý a vytváří více otázek než odpovědí.

Kateřina Neumannová

České filmové plátno tento čtvrtek zaplnila premiéra dobrodružného snímku Zloba: Královna všeho zlého, která navazuje na úspěšný první díl Zloba: Královna černé magie. Režie se chopil Joachim Rønning, který režíroval například i poslední díl Pirátů z Karibiku. Největší jiskrou filmu byla Angelina Jolie v roli kouzelné bytosti Zloby. Děj sám o sobě byl ale trochu nedomyšlený a naivní.

Zatímco první díl Zloby je pohádkový a drží se základní linie klasického příběhu o Růžence, druhý díl je nečekaně temný. Roztomilá a neuvěřitelně dobře animovaná stvoření z magických Blat střídá v neuvěřitelně rychlém sledu smrt postav. Polovinu téměř dvouhodinového filmu zabírá zbrojení, příprava na válku a bitva samotná. Přestože nikde nejsou explicitně vidět stříkance krve a vraždění, každý divák si je domyslí. Vrcholem bylo, když se magická stvoření stanou oběťmi genocidy. Celý výjev svým charakterem zkresleně připomíná hromadné vraždění v plynových komorách.

Úlohu záporné postavy na svá bedra vzala herečka Michelle Pfeiffer, která ztvárnila postavu královny. Přestože svou roli sehrála dobře, kvůli nepropracovaným dialogům a charakterově černobílým postavám působila trochu afektovaně a směšně. Od začátku filmu byly role pevně dány a žádný velký osobnostní zvrat se bohužel nekonal. Jako opravdová sadistka působila postava pomocnice královny hraná Jenn Murray, která se ve filmu nadšeně podílela na hromadném vyvražďování. Naopak naivně vyobrazená Růženka, které mělo být v příběhu jednadvacet let, se chovala dětinsky a nedospěle. Angelina Jolie svou roli Zloby zahrála skvěle a dala tak šmrnc jinak tuctově zpravovanému příběhu. Postavy, se kterými se měl divák ztotožnit nebo alespoň soucítit, nevyvolaly žádné emoce. Dialogy nebyly příliš obsáhlé a film tak s diváky komunikoval především pomocí obrazových vjemů.

Stejně jako v mnoha jiných filmech tu dokonalé animace a vysoký rozpočet zastínily samotný příběh. Jednoduchá dějová linie dala filmu monotónnost, kterou ozvláštnily jen filmové efekty. Už od samotného začátku byly hlavní mantinely příběhu pevně zakotveny a divák tak mohl budoucí děj předvídat. Závěrečná bitva byla pokusem o velkolepé zakončení, ale rychle následující happy end udělal z hlavních postav necitlivé maniaky. Přestože hodně postav v závěru filmu zemřelo, hlavní hrdinové se radují a oslavují.

Jako pozitivum může divák vidět krásnou animaci magických stvoření a přírody v Blatech, kterou je téměř možné přirovnat k animacím z velkolepého filmu Avatar. I maskéři Angeliny Jolie si s jejími rohy a křídly vyhráli a postava tak působila neuvěřitelně reálně. Kostymérka Ellen Mirojnick, která například vymýšlela převleky i pro film Největší showman, zvolila moderní střihy šatů, které postavám dodaly autentičnost a zároveň i šmrnc.

Největším zklamáním byl příběh, který je seskládaný z jednotlivých scén a dohromady nedával smysl. Dojemná scéna na konci filmu ztratila své kouzlo kvůli přeplácaným efektům a divák si po skončení snímku lámal hlavu s nedořešeným dějem. Druhý díl se tedy marně snaží navázat na úspěch prvního a kazí tak celkový dojem série. Snímek zachraňuje svým hereckým výkonem pouze Angelina Jolie. Pokud návštěvník kina očekával milou a překvapivou pohádku stejného rázu jako byl první díl, musel být filmem zklamán.

Klíčová slova: recenze, film, kino, novinka, Zloba