05.04.2020 14:34

Recenze NHL 20: Nechybí hromada módů ani Snoop Dogg proti Ovečkinovi

Autor: Tadeáš Mima | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Nejsledovanější hokejové soutěže přerušila po celém světě opatření proti koronaviru. Fanouškům tak v době, kdy se všude mělo bojovat o titul, nezbývá než hledat rozptýlení jinde. Alternativou se stává hra NHL 20 od vývojářů EA Sports, která vyšla pro konzole Playstation 4 a Xbox One.

Situace po gólu ve hře NHL 20 na konzoli Playstation 4. Zdroj: Electronic Arts

Herní série NHL má štěstí, že na trhu nečelí žádné přímé konkurenci. Už roky jde o jedinou hokejovou hru, a tak svého monopolu ve spoustě věcech využívá. NHL 20 se v mnoha ohledech podobá minulým ročníkům a zdá se, že vývojáři na nějaké revoluční změny mezi vydáními zanevřeli.

Přesto se v NHL 20 objevují novinky, které rozhodně mnohé hráče potěšily. Hned na první pohled – nebo spíše poslech – to je nová komentátorská dvojice Ray Ferraro a James Cybulski. Jejich zápasové hlášky vytrhnou hráče z rutiny a přinesou zážitek jako při sledování skutečného hokeje. Dále jsou ve hře vylepšené animace při zisku puku, přihrávce i střele, které působí mnohem plynuleji a realističtěji. Používání hokejky je proto výrazně citlivější a každá neopatrnost často končí vyloučením.

Co už ale patří mezi trochu diskutabilní změny, je přesunutí ukazatele skóre z horní části obrazovky úplně dolů. Člověk si zezačátku dlouho zvyká a až po pár hodinách hraní si uvědomí, že oči zvedá k vrchnímu okraji úplně zbytečně. Nepříjemným zjištěním je i to, že žádný velký posun nezaznamenala umělá inteligence brankářů. Dost často se nechovají jako opory týmu, ale spíše jako neohrabaní roboti.

Ukázka z módu tří proti třem. Zdroj: Electronic Arts

Obří výběr módů

Hráči si u minulých dílů zvykli na spoustu funkcí a zápasových režimu, které nechybí ani v nejnovějším vydání. Příznivci offline akce mají k dispozici mód Franchise, kde se starají o vlastní klub NHL a snaží se jej dovést až k vysněnému poháru. Aby uspěli, využívají různé přestupy hráčů nebo hledání talentů v rezervních týmech. Zároveň ale jako manažeři řeší taktiku, souhru formací a jaký trenér se k mužstvu nejvíce hodí. Každý faktor něco ovlivňuje a je zpracován do nejmenších detailů.

V online hře se řadí ke stálicím mód Ultimate Team, kde hráč sbírá kartičky hokejistů a vytváří si svůj tým snů. Za dobré výkony potom dostává body a posunuje se do vyšších soutěží. Z neobvyklých režimů si tvůrci NHL 20 dali záležet na World of Chel, ve kterém hráči neovládají klub, ale samotného hokejistu. Podle možností mu za herní měnu kupují kvalitnější vybavení a přes internet bojují o trofeje v arkádovější verzi hokeje tří proti třem.

Velká zábava je i funkce Ones hned ve třech lidech proti jednomu brankáři, kde platí stejná pravidla jako v pouličním basketbalu. Každý hraje proti každému a cílem je nastřílet co nejvíce bodů za časový limit. Lze také odemykat další hratelné postavy jako rappera Snoop Dogga a poměřit síly s hvězdami kalibru Alexandra Ovečkina nebo Sidneyho Crosbyho.

Lze si zahrát i jednotlivé ligy, na které EA Sports vlastní licence. Vedle NHL nechybí nejlepší evropské soutěže včetně české extraligy. Pouze škoda, že schází ruská KHL, ale kvůli konkurenci s kanadsko-americkou NHL je to pochopitelné. Hokejoví fajnšmekři zato mají šanci vyzkoušet méně známá mužstva jako polský Tychy, britský Cardiff nebo běloruský Minsk. Nejen tato družstva se do hry dostala jakožto účastníci uplynulého ročníku Ligy mistrů.

Základní obrazovka NHL 20. Zdroj: Electronic Arts

Hodně voleb a málo času

Spousta funkcí ovšem může být i trochu na škodu. Člověk se nadlouho zaseká v různých nabídkách a menu, než se dostane někam dále. Zahrát si utkání občas vypadá jako odměna, že se k němu lačný hráč promačkal nejrůznějšími výběry. Navíc se párkrát za čas stane, že při matoucím odeslání výzvy k online zápasu odejdou místo jediné pozvánky dvě. Kdyby se tyto volby zpřehlednily, odstraní se zbytečná nedorozumění.

Přesto NHL 20 stále nenudí. Režimů je skutečně tolik, že ani za desítky hodin hraní není možné prozkoumat dopodrobna úplně všechny. Pokud hráč tolik nelpí na drobnostech a kosmetických úpravách, asi mu bude NHL 20 připadat jako minulé vydání. Jestli jste však několik předchozích dílů úplně vynechali a toužíte vyplnit díru po hokeji v době koronaviru, určitě se vyplatí hru koupit.

Klíčová slova: NHL 20, hra, Playstation 4, recenze, hokej