19.03.2011 18:57


Svět se zbláznil. Do reklamy.

Autor: Jana Frolcová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Vtipná, originální a pravdivá, aspoň tak si reklamu představuje český člověk. Propagace piva má zase největší šanci na úspěch, když se v ní tvůrci soustředí na tradice, relaxaci, přátelství nebo sport. Svou vlastní cestou se vydal rodinný pivovar Bernard s jednou ze svých kampaní Svět se zbláznil. Držte se...

Přehrát audio

Audio

Autor: Jana Frolcová.

Pivovar Bernard vyvěsil tento týden stovky provokativních billboardů.Brno – Doktorské pláště tentokrát vystřídali těžkooděnci a vyděšená žena s páskou přes ústa. Třista třicet tři billboardů zaplavilo v tyto dny republiku jako reakce na zásah Vojenské policie v České televizi z minulého týdne. Stalo se tak jen pět dnů poté, co tento krok avizoval generální ředitel firmy Stanislav Bernard. Dokázal tak přitáhnout pozornost nejen ke svému pivovaru a své osobě, ale také se přirozeně vnutit médiím. „Bernard nechce měnit svět, ale chce se vyjadřovat. Ukazuje problémy z vlastní pozice. Nemyslím, že by ta jeho kampaň měla nějaký velký sociální dopad, ale má vliv na vnímání té značky, která se velmi odlišuje,” řekl marketingový odborník Vítězslav Dohnal .

A právě povědomí o značce je z hlediska fungování reklamy zásadní. Jednoduchý mechanistický model uvádí, že spotřebitelé shlédnou reklamu, která změní vnímání jejich značky a posléze si koupí daný výrobek. Pravděpodobnější situace však je, že konzumenti povědomí o produktu absorbují, aniž by si to příliš uvědomovali. V okamžiku nákupu však ten dojem použijí, což ovlivní jejich výběr. To potvrzuje i studentka Nikola Janíková: „Spíše mě osloví skrytá reklama v seriálech, které mám ráda. Naopak si nemyslím, že bych byla členem cílové skupiny, na kterou jsou zaměřeny reklamy v televizích.“

Dnešní spotřebitel se setká s reklamou prakticky na každém kroku a v nejrůznějších podobách, ve velkoměstech 
dokonce s více než tisíci sděleními denně. Jejich přichystání je klíčem k úspěchu. Osvědčených metod je přitom více – vyčlenění podílu výnosu pro reklamu, investice v souladu s prodejními cíli, metoda utraťte, co můžete a nebo napodobte konkurenci. Přitom platí, že podíl společnosti na trhu je přímo úměrný reklamním snahám, jež vytváří. Jednoduše řečeno, abyste si udrželi podíl dvacet procent na trhu, investujte zhruba dvacet procent svého rozpočtu.

Nejobjemnější část peněz (až osmdesát procent z celkové částky) firmy vkládají na umístění reklamy v médiích, zbylých dvacet procent na produkci. I přes finanční náročnost společnosti propagaci využívají. „I každá malá firma musí komunikovat. Vyplatí se jí to a může získat pozici na trhu,” dodal Dohnal.

Klíčová slova: Reklama, pivo, kampaň, Bernard, propagace, média, značka, produkt, spotřebitel, agentura, konkurence

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.