26.10.2020 11:13


V brněnské střední škole začnou vychovávat herní vývojáře

Autor: Mikuláš Stoklasa | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Střední škola umění a designu v Brně nabídne od příštího školního roku nový obor Gamer Art. Studenti se v něm budou věnovat tvorbě počítačových a deskových her. Cílem tohoto oboru je připravit žáky na budoucí profesi herního vývojáře, což si pochvalují hlavně největší brněnská vývojářská studia.

Brno - Na brněnské Střední škole umění a designu se otevřel nový obor zaměřený na tvorbu počítačových a deskových her. Obor Game Art je ukončený maturitní zkouškou a první studenti by ho mohli začít studovat už v příštím školním roce.

Žáci si během čtyř let projdou všemi záležitostmi, které vyžaduje tvorba her. Od jejich programování přes tvorbu animací a grafiky až po vlastní herní design. V prvních letech se zájemci zaměří na grafiku a tvorbu 2D her, později na 3D grafiku a v závěru svého studia zúročí své zkušenosti v týmové tvorbě. Cílem oboru je vyškolit kreativního jedince v celé šíři herní tvorby, tedy v herním designu, grafickém zpracování, programování, zvuku a dalších příbuzných oborech.

Obor Game Art ale také sází na kvalitní výuku vedenou profesionály. Mezi učitele tohoto nového oboru se řadí kupříkladu garant Centra herního vzdělávání a technický grafik ze studia Hangar 13 Filip Dufka, filmař Ondřej Klus nebo zvukový inženýr a nezávislý herní vývojář Dominik Konečný.

„Obor i celá škola je zřizována Jihomoravský krajem, je veřejná a neplatí se zde žádné školné. Iniciativa je to především Filipa Dufky a Ondřeje Kluse, učitelů, kteří už vzniku oboru věnovali přes rok práce ve svém volném čase. Nejsme ani v nejmenším jakkoliv komerční subjekt,“ sdělil Konečný.

Velké podpory se tento obor těší i od brněnských videoherních studií jako je Bohemia Interactive, Giants Software, Hangar 13 a další. Nedostatek pracovních sil v oblasti videoherního průmyslu je totiž nejčastější problém, na který si čeští vývojáři stěžují.

„Už skoro rok a půl vytváříme s Ondřejem Klusem a Dominikem Konečným středoškolský obor, který by měl studenty připravit na to, co sami zbožňujeme – tvorbu her. Jinde než v Brně by to vzniknout nemohlo, máme maximální podporu herních firem a akademické sféry,“ uvedl Dufka

Přijímací řízení bude probíhat na základě talentové zkoušky, testu všeobecných znalostí, pohovoru a hodnocení prospěchu ze základní školy. Talentové zkoušky proběhnou začátkem ledna. Detaily ohledně přijímacího řízení uchazeči najdou na webových stránkách školy.

Klíčová slova: Brno, videohry, herní průmysl, střední škola

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.