27.02.2014 11:34


Veletrh SALIMA nabízí potravinové orgie

Autor: Barbora Poláčková | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Výstaviště Brno již třetím dnem hostí mezinárodní potravinářský veletrh SALIMA. Ve dvou pavilonech mohou diváci navštívit přes čtyři sta stánků, které nabízí uzeniny, sýry, koření, nápoje a všelijaké jiné pochoutky z celého světa.

Brno - Potravinářský veletrh SALIMA se zaměřuje zejména na profesionály v oblasti potravinářství. Na své si ovšem přijdou i běžní návštěvníci ve čtvrtek od jedné hodiny po poledni nebo v pátek od deseti do čtyř hodin. Ve dvou propojených pavilonech jsou vyskládány stánky, kde vystavovatelé nabízí ochutnávku a prodej svých výrobků. Vedle velkých a ověřených firem mohou návštěvníci poznat i ty menší, regionálně zaměřené, které doufají, že účast na veletrhu jim pomůže získat obchodní partnery a zákazníky. „Navazujeme tady hodně kontaktů zejména s podnikateli z maloobchodní sítě. Je to pro nás dobrá reklama,“ říká David Klofát, jehož firma vyrábí produkty z medu, které prodávají zejména obchody se zdravou výživou.Někteří vystavovatelé pojali svou prezentaci stylově. Foto: Barbora Poláčková

Veletrh však není zaměřen pouze na výrobce. Své místo zde mají i zástupci nejrůznějších společností, které hledají kontakty v potravinářském průmyslu. „Jsme tu kvůli našim obchodním partnerům z Kazachstánu, pro které hledáme dovozce potravin. Zatím máme výborný úspěch, dostáváme spoustu zajímavých nabídek,“ shrnuje své dojmy Barbora Kotková zastupující Kazašsko-Český obchodní svaz. 

Jednu z největších ploch zabírá stánek, který provozuje polské ministerstvo zahraničí. Na jeho ploše vystavuje přes deset firem. Mají za úkol dokázat návštěvníkům, že polské potraviny jsou kvalitní. „Cílem je upoutat českého zakázníka a ukázat mu, že naše potraviny mohou být dobré, protože v poslední době v Čechách panuje špatný obraz o polských potravinách,“ vysvětluje zaměstnanec polského velvyslanectví Filip Nowak. „Jsme tady už popáté, takže to v žádném případě není reakce na negativní kampaň, kterou o našich potravinách vedou česká média,“ dodává.

Třikrát denně si mohou návštěvníci užít kuchařskou show, při které vybrané restaurace a hotely připravují tříchodové menu. „S obdobnou show jezdíme už tři roky. Letos jsme ji trochu modernizovali, takže už nevaří jedna restaurace, ale tři, aby to bylo interaktivnější a záživnější pro všechny,“ říká organizátor Lukáš Limprecht.

Veletrh má za sebou dva dny a zatím to vypadá na úspěšný ročník. „Za první dny přišlo více než dvanáct tisíc diváků, což je víc než loni,“ chlubí se PR manažer veletrhu Jaromír Krejčí, ale dodává, že rekord to určitě nebude. Ten padl v roce 2008, kdy na veletrh dorazilo čtyřicet tisíc návštěvníků. „Jsem nadšená. Sice jsem si nakonec nic nekoupila, ale plánuji přijít i na příští ročník, protože mi ty delikatesy moc chutnaly," pochvaluje si Květa Lujková, která se veletrhu zúčastnila poprvé.

Neregistrovaní zájemci mohou veletrh navštívit od jedné hodiny do šesti. V pátek už od deseti hodin ráno. Vstupné stojí padesát korun.

Klíčová slova: SALIMA, veletrh, potraviny

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.