13.03.2011 22:01


Velká sleva není vždy výhrou

Autor: Vanda Vrubelová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Když si Kateřina Krbová koupila poukaz na masáž lávovými kameny, těšila se na relaxaci za málo peněz. Poukaz si totiž pořídila na slevovém portálu. Vše vypadalo lákavě. Na internetových stránkách relaxačního centra sice zrovna nefungovala návštěvní kniha, ale Kateřina Krbová tomu nepřikládala velký význam.

Brno - Se slevovými portály měla do té doby celkem dobré zkušenosti. Ceny byly výhodné a služby dobré. „Někde byly třeba zákusky menší, než původně vypadaly na obrázku, ale nikdy to nebylo nic dramatického," řekla studentka Kateřina Krbová. Už při rezervaci termínu ji překvapil nepříjemný hlas v telefonu a arogance. Za dva týdny se vypravila na masáž. „Najít relaxační centrum bylo náročné, nacházelo se ve sklepě rodinného domu. A vzpomínky? Neprofesionální přístup, ponížení a odfláknutá masáž," vyjmenovala Krbová.

Je sleva vždy výhodná? Foto: Archiv portálů.Ceny na slevových portálech lákají čím dál více lidí. Nabídka se rozšiřuje i mimo Prahu a Brno, slevových portálů přibývá. „Každou nabídku prověřují naši obchodní zástupci. Ověřují, zda má firma dostatečné kapacity pro obsloužení většího množství zákazníků a zda je nabídka kvalitní," odpověděl ředitel portálu Slevomat.cz Tomáš Čupr na otázku, jak portály vybírají nabídky, aby ochránily své klienty. Vyloučené je podle něj i účelové navýšení ceny před nabídnutím slevy. To, že je to částo složitá práce, potvrdil Tomáš Bártla ze slevového portálu Vykupto.cz. „Je pravda, že řada inzerentů se snaží tvářit, že nabízená sleva je vyšší, než tomu je ve skutečnosti. Dá to hodně práce, vyhnout se takovým nabídkám," upozornil Bártla.

V případě Kateřiny Krbové byla avizovaná sleva podle ceníku v pořádku. Problém byl spíše s přístupem. Hned po příchodu do relaxačního centra ji překvapil  nepořádek, který masér omluvil probíhajícím malováním. „Poté se mě zeptal, jestli jsem už na masáži lávovými kameny někdy byla. Když jsem odpověděla, že ne, řekl jen 'výborně' a požádal mě, ať počkám," uvedla. Poté patnáct minut čekala potmě v předsíni plné nepořádku. Samotná masáž také neproběhla zrovna hladce. „Masér mě kameny jen nahřál, v průběhu toho masíroval na vedlejším stole svého kamaráda a naprosto neprofesionálně se s ním bavil o všem, co ho napadlo. Já zatím úplně vychladla a dokonce se nachladila," popsala Krbová. „Vrcholem byl závěr masáže. Musela jsem vstát a oblékat se před masérovým kamarádem, který se náhodou přetáčel na druhou stranu, když jsem byla jen ve spodním prádle," dodala.

Přístup ke klientům se však podle Tomáše Čupra také prověřuje. „Naši obchodní zástupci dbají na to, aby byla služba dostatečně kvalitní. Samozřejmě včetně úrovně chování k zákazníkům," řekl. V případě nespokojenosti se lze celkem jednoduše bránit. Právně zodpovědný je sice dodavatel služby, ale v praxi si portály více cení zákazníků než pár desítek korun za levné poukazy. „Pokud není zákazník se službou spokojen, může požádat o vrácení peněz přímo nás," vysvětlil Čupra. 

Kateřina Krbová o možnosti vrácení peněz nevěděla, a když zjistila, že návštěvní kniha na stránkách relaxačního centra pořád nefunguje, nechala celou záležitost být. „Jedna špatná zkušenost proti desítkám dobrých není zase tak špatný výsledek. Na masáž už ale přes poukaz nepůjdu," uzavřela.

Slevové portály se v Česku objevily před necelým rokem a zažily nebývalý boom. Dnes je jejich počet odhadován asi na dvě stě.

Klíčová slova: slevové portály, masáž, sleva, peníze

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.