03.04.2020 17:37


Výdejní okénka nebo rozvoz jídel až domů, restaurace bojují proti krachu

Autor: Pavla Sychrová | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Brněnské restaurace odmítají být uzavřené po celou dobu nouzového stavu. Jejich majitelé otevírají výdejová okna s omezenou nabídkou jídel, nebo objednávky rozvážejí až ke dveřím zákazníků. Chtějí tak především zlepšit svoji ekonomickou situaci, ale také potěšit zákazníky.

Restaurace se snaží zachránit podnikání otevíráním výdejových oken (Foto: archiv Boris Heneš)

BRNO - Brněnské restaurace otevírají výdejová okna a organizují rozvoz jídel pro zákazníky. Chějí si tak alespoň trochu ekonomicky přilepšit v době nouzového stavu. Vláda tento týden prodloužila uzavření obchodů a služeb do 11. května.

"O výdejovém okénku jsme přemýšleli už dříve, ale protože stále nevíme, jak se bude ekonomická situace vyvíjet, rozhodli jsme se ho otevřít už teď," komentuje situaci majitel restaurace Boris Heneš. Zákazníci mají možnost si po telefonickém objednání zajít k okénku a jídlo si vyzvednout. "Vývoj situace stále sledujeme, ale dodnes nevíme, jaká pravidla při posuzování náhrad mezd budou platit. Proto jsme se rozhodli restauraci alespoň omezeně otevřít," dodal Heneš.  

Kromě okénkového výdeje se rozšiřuje i služba rozvozu jídel až ke dveřím zákazníků. Tuto možnost nabízí například i bistro Večerka, které sídlí na Pekařské ulici v centru Brna. Vytvořili webové stránky, kde nabízí své menu v omezené podobě, včetně různých balíčků zahrnujících polévku, hlavní chod a pití. Kromě bister rozváží například i kavárny Kafe a Kobliha nebo Kafec. Z restaurací se sem řadí Pablo EscoBar nebo Monte Bú na Kraví hoře. Rozvoz a výdej se rozmáhá stále více. Majitelé podniků věří, že k normálnímu provozu se budou moct vrátit nejpozději koncem léta.

Podle majitelů restaurací zákazníci nabídku rozvozu vítají. "Nechce se mi pořád vařit. Preferuji, když mi jídlo dovezou domů, abych nemusela nikam chodit. Ráda podpořím bistra, která se v této nelehké době snaží bojovat," uvedla jedna ze zákaznic Deborah Romaňáková. Při rozvozu i výdeji dbají všechny podniky na zásady hygieny. Zaměstnanci vydávají v rouškách a rukavicích. Snaží se také dodržovat bezpečnou vzdálenost. "Líbí se mi, že kurýři objednávku zanechají přede dveřmi a následně jen zazvoní. Tím se eliminuje jakýkoliv kontakt a přenos viru," řekla Romaňáková. 

Klíčová slova: restaurace, rozvoz potravin, výdejové okno, ekonomika

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.